Büszkék vagyunk sokszínű táncművész csapatunkra.

Martina Balzamo

A tánc mindig is meghatározó része volt az életemnek. Gyakran teszem fel magamnak a kérdést, miért választottam ezt az életformát, de sosem találok rá konkrét választ. Az energia, amely a testemben áramlik, a ritmusban talál értelmet, és sűrű mozgásformákon keresztül fejezi ki magát. Ez egy plátói szerelem – valami, ami sosem ér véget, hanem mindig új utakat talál a határok átlépésére. Soha nem tudnám teljesen megmutatni, milyen változatos a tánc, bármennyiszer is változtassak a hajamon.

Született: Manfredonia, Olaszország, 2001

Tapasztalat: Plauen Zwickau Színház, 2022–2023
Csokonai Nemzeti Színház, 2023–jelenleg

Tanulmányok: BA kortárs tánc, 2020–2023

Martina Balzamo

Chiara Cascino

Lebontottam az akadályokat, és végre megismerhettem önmagam, kísérletezhettem, és hagytam, hogy a legbensőbb érzéseim felszínre törjenek. Ma a tánc a biztos menedékem. Egy gyönyörű, határtalan utazás térben és időben. A tánc segített meglátni, hogy a világ nem csak fekete-fehér, hanem tele van színekkel és árnyalatokkal. Ez megváltoztatta az életszemléletem. A tánc kiváltság, és táplálja a lelkem.

Érdekesség: Katonai pályára készültem, mielőtt elkezdtem a művészetekről álmodozni.

Született: Palermo, Olaszország, 1998

Tapasztalat:
2024-2022: Etienne Bechàrd, Louis Stiens, Anne Jung és Yoshito Sakuraba koreográfia-asszisztense, Róma
2023: Vendégtáncos a Mongrove Fesztiválon, Kína
2022-2024: Gyakornok a Spellbound Contemporary Balettnál
2022: Mauro Astolfi koreográfia-asszisztense St. Gallenben, a Tanzkompanie-nál, Svájc

Tanulmányok:
2022–2024: „NEXT PROGRAM”, 2019–2022: Diplomázott a Dance Arts Faculty-n, Rómában
2015–2017: Diploma a „Balletto di Roma”-nál Paola Jorio vezetésével, Rómában

Chiara Cascino

Fernando Gabriel Luis

A művészet mindig jelen volt az életemben. Számomra a tánc azt jelenti, amit Wagnernek az opera: a nagy összművészeti alkotás. Egy extrém kifejezésmód, összeolvadás és egység. Egy nemzetközi nyelv, amely fizikai megnyilvánulásán keresztül milliónyi érzelmet és érzést közvetít. Egy szenvedély, amely hivatássá vált.

Érdekesség: Általában vagy e-mailt írok, vagy egy pohár bor van a kezemben (vagy mindkettő). Imádom a tengert és a kutyáimat.

Született: Santa Úrsula, Tenerife, 1993

Tapasztalat:
2023-24: PR Evolution Dance Company
2018-2023: ⁠Royal Ballet Fehérvár
2016-2018: Dantzaz Company
2013-2016: ⁠Danza en Superior / Dansup
2010-2013: ⁠Ballets de Tenerife


Tanulmányok:
2013-2020: Conservatorio Superior de Danza María de Ávila, Madrid
2013-2020: ⁠Centro Internacional de Danza de Tenerife
⁠Escuela de Ballet del Sauzal

Fernando Gabriel Luis

Rut Nache Lopez

Sokat érzek, gondolkodom és mozgok. A tánc az a hely, ahol mindez egésszé válik, ahol nem vagyok se túl sok, se túl kevés. A tánc az, ahol a lelkem őszintén kiteljesedhet. Azt szeretném, hogy a közönség szabadon érezzen a saját módján, kérdezzen ítélkezés nélkül, és határtalanul kíváncsi legyen, ahogy én is. Feszegetni a határokat, inspirálni és inspirálódni. Adni és kapni, párbeszédet és eszmecserét teremteni; egyensúlyt keresni ebben az ingatag jelenben. A célom, hogy a táncban egyensúlyt találjak, miközben félelem nélkül vagyok szélsőséges és teljesen jelen a pillanatban.

Született: Altafulla, Spanyolország, 2000

Tapasztalat:
2024: Szólista „la Niña” szerepében „María de Buenos Aires” tangó-operában, Csokonai Nemzeti Színház
2023-2024: Gyakornok, Csokonai Nemzeti Színház
2022-2023: Gyakornok, ImPerfect Dancers, Olaszország
2021: Rudolf Laban „Drumstick” Alison Curtis-Jones vezetésével, Egyesült Királyság

Tanulmányok:
2018-2022: BA (Hons) kortárs tánc, Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance intézményben, Egyesült Királyság

Rut Nache Lopez

Fernando Perez Hernandez

A tánc az én biztonságos helyem és csatamezőm. Itt sírok, kiáltok, feladok, és emelkedem. Itt megengedem, hogy tökéletlen legyek, káoszba merüljek, és bocsánatkérés nélkül ember legyek. Nyers. Levél a tánchoz. Egy meghívás, hogy álarcok és félelem nélkül létezzek. Egy szeretetnyilvánítás. Itt vagyok védtelenül, bocsánatkérés nélkül. Nem vigaszt vagy együttérzést keresek, hanem jelenlétet. Nem azért táncolok, hogy lássanak, hanem hogy érezzenek.

Érdekesség: Gyerekként utáltam a táncot, viszont imádom a McNuggetset (egyszer beteg lettem, mert megettem 65 darabot).

Született: Mexikóváros, Mexikó, 2002

Tapasztalat:
2024 március: Csokonai Nemzeti Színház
2023 augusztus – 2024 február: César Brodermann, Mexikó
2022, 2023 május–július: La Biennale di Venezia
2022 augusztus: ICK Dans Amsterdam: Gyakornok
2020–2021: Faze Colectivo de Danza, Mexikó

Tanulmányok:
2022–2023: Take Off Dance Johan Inger Youth Project
2021–2022: Codarts University for the Arts, Hollandia
2017–2020: Centro Nacional de Danza Contemporánea
2016–2018: Facultad de Bellas Artes, Mexikó

Fernando Perez Hernandez

Elise Paris Turco

Édesanyám először 3 éves koromban íratott be táncórákra, mert nem tudta, hogyan kezelje a magas energiaszintemet. Úgy tűnik, ez velem maradt. A mozgás mindig is a kifejezésmódom volt. A szavakkal mindig nehezen boldogultam, de a mozgással egy egész történetet össze tudok fűzni.

Érdekesség:
Imádok énekelni, és 10 éves koromban az volt az álmom, hogy csatlakozzak a cirkuszhoz.

Született: Sydney, Ausztrália, 2001

Tapasztalat:
Gyakornok a Kibbutz Contemporary Dance Company 2-nél

Tanulmányok:
2015–2017: Alegria Balett Stúdió
2017–2018: Rudra Béjart Balett Lausanne
2019: Sydney Dance Company pre-professzionális program
2021: Kibbutz Contemporary Dance Company Masa program

Elise Paris Turco

Matthew Joseph Retcho

Nagyon közhelyes azt mondani, hogy „az élet tánc”, de én tényleg így hiszem. Részei vagyunk egy rendszernek, amely a mozgásokból és a testek folyamatos mozgásban lévő állapotából ered, már az élet keletkezése óta. A sejtjeink sosem állnak meg, folyamatosan mozognak és fejlődnek. Milyen gyönyörű ez? Mielőtt megszületünk, már mozgunk, és halálunk után is mozgásban maradunk. Érdekel a humán tapasztalat, amely összeköti a testünket, és amelyet a koreográfiába lehet vezetni.

Érdekesség: Szeretem a zöldet és nagyon szeretem a fákat.

Született: Mahwah, New Jersey, Egyesült Államok, 2000

Tapasztalat:
2023: FRESCO Dance Company
Tanulmányok:
2019–2023: Joffrey Ballet School

Matthew Joseph Retcho

Valerio

Művészetek között nőttem fel. Olyan, mintha már a születésem előtt is a DNS-em része lett volna. Kíváncsi embernek tartom magam, aki folyamatos önfelfedezésre törekszik, próbálom lassan megérteni, milyen eszközöket tudok elsajátítani ahhoz, hogy teljes mértékben átöleljem az élet szépségét és titkait.

Érdekesség: Szeretek főzni, divattervezéssel, fényképezéssel és filmművészettel foglalkozni. Hiszek a szellemekben, és érdekel a taxidermia.

Született: Chieri, Torino, Olaszország, 1999

Tapasztalat:
2016: La Scala Opera "I due Foscari" Világpremier
2018/2019: English National Ballet (Diótörő-My First Swan Lake-Cinderella)
2019/2023: Fehérvári Balett Színház
2023-tól: Csokonai Nemzeti Színház

Tanulmányok:
2013–2014: Teatro Carcano Koreográfiai Központ
2014–2016: La Scala Balett Iskola
2016–2019: English National Ballet School

Valerio Zaffalon

Művészeti Menedzsment

Image 1

Domoszlai Edit

Tánctagozat vezető

Domoszlai Edit 13 éven át dolgozott hivatásos táncosként, mielőtt koreográfiára és művészeti vezetésre fordította figyelmét. Pécsi tanulmányai után öt évig a Pécsi Balett tagja volt, és 2014-ben elnyerte a Magyar Táncművészek Szövetségének Legjobb női táncos díját. Ezt követően közel nyolc évig a londoni Rambert Dance Company tagjaként táncolt, olyan koreográfusok műveiben, mint Wayne McGregor, Sharon Eyal, Merce Cunningham, Hofesh Schechter, Marion Motin, Sidi Larbi Cherkaoui, Alexander Whitley, Itzik Galili, Andonis Foniadakis, Lucy Guerin és Christopher Bruce.
2021 decemberétől 2022 novemberéig Sharon Eyal és Gai Behar társulatának, az L-E-V-nek is tagja volt.

Edit több rövid darabot is készített a Rambert koreográfiai platformjára, köztük az Angels, a selfie-sh és a Competitive Plasticity címűeket, utóbbit beválogatták a Hannoveri Nemzetközi Koreográfiai Versenyre. Emellett koreografált a Magyar Táncművészeti Egyetem és a római Dance Arts Faculty végzős növendékeinek is.
2022-ben Wayne McGregor választotta ki két feltörekvő koreográfus egyikeként, hogy új művet hozzon létre az 59. Velencei Biennáléra, ahol a Nemzetközi Táncfesztivál keretében mutatta be a félestés Liminal című darabot.
2024-ben elnyerte a londoni Carlos Acosta Choreographic Fellowship ösztöndíját.

Művészi pályája mellett Edit a rangos UCL-en szerzett MA diplomát oktatás és technológia szakon, a Dancers’ Career Development „Reach Ambassador”-aként is tevékenykedett, valamint a szoftverfejlesztés területén is dolgozott.
2024-ben a Csokonai Nemzeti Színház debreceni kortárs tánctársulatának művészeti vezetője lett, és megalapította a Gradient Contemporary Ballet Debrecent.

Image 2

Fernando Gabriel Luis

Próbavezető

A tenerifei Santa Úrsulában született és nőtt fel. A helyi El Sauzal Balettiskolában kezdett táncolni, majd 2010-ben Rosalina Ripoll és Miguel Navarro felügyelete alatt lépett komolyabb szintre. Profi táncművészként a Tenerifei Balettnél debütált, ahol több főszerepben is látható volt.

Ezután Madridban folytatta pályafutását, ahol a María de Ávila Superior Tánckonzervatóriumban bővíthette tudását és dolgozhatott olyan koreográfusokkal, mint Nacho Duato és Tony Fabre. 2016-ban a Dantzaz Company-hez szerződött, itt Itzik Galili, Lukas Timulak, Jone San Martin, Christine Hassid és Paolo Mohovich koreográfiáiban lépett fel.

Két évvel később érkezett Magyarországra, a Székesfehérvári Balett Színházhoz. Itt újból számos alkalommal láthatta a közönség főszerepekben, amelyek közül sokat kifejezett stílusához koreografáltak. Lehetősége volt Alexander Ekman és Jiri Kylian koreográfiáiban is táncolni, továbbá a táncművészet mellett balettmesterként és koreográfus-asszisztensként is tevékenykedni kezdett.

2023-ban csatlakozott a Csokonai Nemzeti Színház Debrecen tánctagozatához táncosként, majd 2024-től mint próbavezető is.